Opdateringer

Version 1.00 27-05-2019

Arrangør

Navn og klassifikation

DM Stafet
Klassifikation: A-stævne *****
Løbet er åbent for udenlandske deltagere

Dato

14.09.2019 – Stævnepladsen åbner kl. 10:30

Løbsområde

Grib Skov Mårum

Mødested

Afmærkning til stævneplads fra følgende vejkryds:

Hillerødvejen (vej 6) / Nødebovej (vej 227) 55.957877, 12.334865

Ny Mårumvej (vej 251) / Tinghusevej (vej 205) 56.028137, 12.280321

Frederiksværksvej (vej 205) / Gillelejevej (vej 227) 56.039177, 12.345592

Parkering, Stævneplads og Stævnecenter er samme sted.

Kortet

Grib Skov Mårum 1:7.500 og 1:10.000 Nytegnet 2019, 2,5 m.

Kortet er printet og pakkes i plastlomme.
Kortet er tildelt en kortkonsulent og forventes tildelt kvalitetsmærke.
Kortet er tegnet i henhold til ISOM 2017 på grundlag af materiale fra COWI og eksisterende kortmateriale.

Terrænbeskrivelse

Nordsjællandsk blandingsskov med moderat kupering. Veludbygget vej- og stinet. Generel god gennemløbelighed.

Klasser

Klasser og vindertider følger DOF’s reglement 2019 §4.1.2.1

Klasse

Sværhedsgrad

Vindertid


D/H max. 43
(Ældste < 20 år)

Tur 1 Gul Mellemsvær

25 min.

Tur 2 Hvid Let

20 min. – Ugaflet

Tur 3 Gul Mellemsvær

25 min.


D12
H12

Tur 1 Hvid Let

20 min.

Tur 2 Grøn Begynder

20 min. – Ugaflet

Tur 3 Hvid Let

20 min.


D16
H16

Tur 1 Sort Svær

30 min.

Tur 2 Gul Mellemsvær

25 min. – Ugaflet

Tur 3 Sort Svær

30 min.


D20
H20

Sort Svær

3×30-40 min.
I alt 90-105 min.

Samme bane som D21/H21


D21
H21

Sort Svær

3×30-40 min.
I alt 90-105 min.

Samme bane som D20/H20


D35
H35

Sort Svær

3×35 min.


D40
H40

Sort Svær

3×35 min.
65 min.


D45
H45

Sort Svær

3×35 min.


D50
H50

Sort Svær

3×35 min.


D55
H55

Sort Svær

3×35 min.


D60
H60

Sort Svær

3×35 min.


H65

Sort Svær

3×35 min.


D65

Blå Svær

2×30 min.


H70

Blå Svær

2×35 min.


H75

Blå Svær

2×35 min.


D/H185
(mindst en dame)

Blå Svær

3×30 min.


Åben klasse

Tur 1 Sort Svær

45 min.

Tur 2 Gul Mellemsvær

25 min. – Ugaflet

Tur 3 Blå Svær

35 min.


Endelige banelængder oplyses i instruktionen. Hvor det er muligt, vil vi lade flere klasser løbe samme baner og starte klasserne samtidig for at få mere stafet intensitet.

Præmier/medaljer

Nr. 1 i klasserne D21 og H21 modtager Danmarks Idræts-Forbunds (DIF) mesterskabsmedalje.
Nr. 2 og 3 i D21 og H21 modtager forbundets mesterskabsmedalje i henholdsvis sølv og bronze.
Nr. 1, 2 og 3 i øvrige mesterskabsklasser modtager forbundets mesterskabsmedalje i henholdsvis guld, sølv og bronze.

Medaljer uddeles til deltagere, der har gennemført, uanset antallet af tilmeldte deltagere i de enkelte klasser.

Medaljer uddeles kun til personer, der på stævnedagen er medlem af en klub under forbundet og som er dansk statsborger eller på stævnedagen er tilmeldt folkeregistret i Danmark. For stafethold skal alle deltagere på holdet opfylde dette.
Der uddeles ikke medaljer til vinder af åbne baner.

Åbne baner

Der er salg af åbne baner fra stævnepladsen i tidsrummet mellem kl. 11:00 – 13:45.
Alle åbne baner startes som Put & Run mellem kl. 14.00 og 15:00 fra stævnepladsen.

Der tilbydes følgende baner:

Klasse

Sværhedsgrad

Længde


Åben 1

Sort
Svær

6,0 – 7,0 km


Åben 2

Sort
Svær

5,0 – 5,5 km


Åben 3

Blå
Svær

ca. 3,5 km


Åben 4

Gul
Mellemsvær

ca. 4,0 km


Åben 5

Hvid
Let

ca. 3,5 km


Åben 6

Grøn
Begynder

ca. 3,0 km


Startafgiften ved forhåndstilmelding for åbne baner er:

Løbere til og med 20 år

DKK 100,00

Løbere ældre end 20 år

DKK 125,00

Leje af SI-brik

DKK 20,00

Åbne baner kan tilmeldes via O-Service.
Ved tilmelding på dagen tillægges DKK 10,-

Kontrolsystem

Løbet afvikles med SportIdent.

Løbere, der anvender egen brik, skal oplyse nummer ved tilmelding.
Øvrige løbere lejer en brik, som udleveres i klubposerne og afleveres igen ifm. mål.
Leje af SI-brik koster DKK 20,00. En ikke afleveret SI brik skal erstattes med DKK 500,00.
Løbere der har glemt deres brik kan leje en erstatningsbrik på dagen mod betaling af DKK 20,00.

Start

Første start er kl. 13:30
Starttiderne for de enkelte klasser vil fremgå af instruktionen. Start foregår på stævnepladsen.

Afstande

Parkering til stævneplads 0-300 m
Bus parkering er mulig ved forhåndstilmelding til john.sondergard@gmail.com.
Start og mål ligger på stævnepladsen.

Børnebane

Der er gratis sprintbørnebane på stævnepladsen i tidsrummet kl. 12:30 – 15:00.
Præmie til alle som gennemfører.

Service

Der findes toilet på stævnepladsen.

Stævnet tilbyder en velassorteret kiosk.

Der er ikke mobildækning på stævnepladsen, så det er ikke muligt at bruge mobiltelefoner, hvorfor det ikke er muligt at betale med Mobilepay.
Så husk kontanter.

Der er mulighed for bad i Frederiksborg Centeret, Milnersvej 39, 3400 Hillerød.

Der tilbydes ikke børnepasning

Overnatning

Der henvises til vandrerhjem og hyttebyer i Nordsjælland.
Kontakt evt. john.sondergard@gmail.com for hjælp.

Tilmelding

Klubvis gennem O-Service, godkendt af klubadministrator i o-service senest søndag den 1. september 2019.

For løbere, der ikke har adgang til O-Service, kan man tilmelde sig ved at sende en mail til Henrik Poulsen, hp@grundtvigsvej.dk  (+45 4076 9097)

Eftertilmelding

Kan foretages indtil 96 timer før stævnets start. Pris for eftertilmelding er 2 x startafgiften for hver eftertilmelding.

Den forhøjede startafgift opkræves af indtil 5 deltagere, hvis der er tale om en klubs samlede tilmelding.

Eftertilmelding sendes til Henrik Poulsen, hp@grundtvigsvej.dk

Startafgifter

Ungdomsklasser, til og med D/H20

DKK 120,00 (360,-/hold)

D65, H70 og H75

DKK 150,00 (300,-/hold)

Øvrige klasser

DKK 150,00 (450,-/hold)

Leje af SI-brik

DKK 20,00

Startafgiften indbetales til FIF Hillerøds bankkonto i Spar Nord Bank 9213 4560075893.

IBAN: DK0992134560075893
B I C: SPNODK22

Instruktioner og startlister

Vil være tilgængelige på hjemmesiden senest onsdag den 11. september 2019.

Stævneledelse

John Søndergård, FIF Hillerød Orientering
Hjortespringet 1, 3400 Hillerød
+45 4188 9504 / john.sondergard@gmail.com

Banelægger

Lars Simonsen, FIF Hillerød Orientering

Kontrollanter

Stævnekontrollant
Bo Konring, Søllerød OK

Banekontrollant
Gert Nielsen, Allerød OK

Jury

Juryformand, Bo Konring, Søllerød OK
Øvrige jurymedlemmer udpeges når tilmeldingerne foreligger.

Korttegner

Bo Simonsen, FIF Hillerød Orientering

DOF Sponsorer

FIF Sponsorer